2016. okt 07.

Székirodalmi hírkerék – 2016. október

írta: Bíró Szabolcs – székirodalom
Székirodalmi hírkerék – 2016. október

A Székirodalmi hírkerék párhónapos történetében valószínűleg a mostani összefoglaló lesz az eddigi legrövidebb. Ennek nem más az oka, mint az, hogy szeptemberben sem előadást/dedikálást nem tartottam, sem új vlog-epizódot nem forgattam, sem pedig komolyabb mértékű írói munkát nem végeztem, hiszen elsősorban két dologgal voltam elfoglalva: hogy a családdal rendben elköltözzünk a városi garzonlakásunkból a faluszéli (már-már kertvárosi) házunkba, illetve hogy itt minél hamarabb és minél alaposabban be tudjam rendezni életem első dolgozószobáját. Azért ezen kívül is történt ez-az, nézzük is, mi minden!

Ami volt:

Kiss László nagyon jókat kérdezett, én pedig igyekeztem legalább ilyen jókat válaszolni. Ebből született meg egy elég terjedelmes interjú a Bárka online hasábjaira, amit IDE KATTINTVA lehet teljes egészében elolvasni.

barka.jpg

Elkezdtem írni életem első ifjúsági kalandregényét, az Elveszett csillagokat, mely a tervek szerint 2017-ben, az Ünnepi Könyvhétre jelenik meg a debreceni Főnix Könyvműhelynél. A történet főszereplője egy tizenhárom éves felvidéki fiú, Zalán Péter, aki egy egész nyarat tölt korábban sosem látott keresztanyjánál a csodás Egerben. Itt aztán megismerkedik egy Flóra nevű lánnyal, akivel hamarosan nem mindennapi titok nyomaira bukkannak: elképzelhető, hogy Gárdonyi Géza írt egy másik, egy alternatív Egri csillagokat is, melyben nem Bornemissza Gergely, hanem egy másik végvári vitéz a főszereplő, és aminek a létezéséről csak nagyon kevesen tudnak. Mivel Flóra és Peti úgy vélik, ez az irodalomtörténeti jelentőségű kézirat valahol Egerben lehet elrejtve, ezért a kéthónapos nyári szünidő java részét arra fordítják, hogy a rejtély nyomára bukkanjanak. Ám, ahogy az lenni szokott, valaki másnak is fáj a foga Gárdonyi elveszett kéziratára, és az ő szándékai korántsem olyan tiszták, mint a srácokéi... Ez lesz tehát az Elveszett csillagok, ha egyszer elkészülök vele, most azonban még csak pár oldal létezik a leendő regényből.

eger.jpg

Nyár eleje óta folytak első történelmi nagyregényem, a Non nobis Domine átdolgozott, bővített kiadásának előkészületei, melyeknek most már végre teljes mértékben a végére értünk. Peiker Évi szeptember közepén küldte el nekem a szerkesztői módosításokat, megjegyzéseket és jegyzeteket, én pedig ekkor újból nekiestem a szövegnek, és végül sikeresen jutottunk közös nevezőre. Azóta már a tördelés is megtörtént, majd a mi szigorú és aranykezű korrektorunk, Zsenya is elvégezte a dolgát, sőt, időközben a borító is elkészült, így ma reggel végre nyomdába ment ez a 800 oldalas monstrum, amit 8 éve álmodtam meg, és aminek bár volt korábban kétféle kiadása is, ezzel a mostanival teljesedik ki igazán. Az Anjouk előzménytörténete október 31-én jelenik meg az Athenaeum Kiadónál, de IDE KATTINTVA már most előrendelhető, méghozzá elég jelentős, 20%-os kedvezménnyel.

 
Amire október folyamán számíthattok:

A dolgozószobám mélyén remélhetőleg sokat haladok majd az Elveszett csillagok írásával, illetve az Anjouk IV. része, a Szent György testvérei jegyzeteivel és szinopszisával, utóbbi regényt ugyanis novemberben szeretném elkezdeni nagy erőkkel írni. Közben nálam van Benyák Zoltán íróbarátom új regényének kézirata, melynek előszerkesztését végzem. (Mind az új Benyák-regény, mind a negyedik Anjouk-kötet 2017 tavaszán érkezik az Athenaeum Kiadó gondozásában!)

Holnap, azaz október 8-án Az Olvasás Éjszakája két budapesti helyszínét látogatom meg a Székirodalom crew két tagjával. A Hátsó kapuban és a Fókusz Könyváruházban megpróbálunk lencsevégre kapni pár érdekes programot és megszólalót, majd ebből összerakni egy tartalmas székirodalmi vlog-epizódot. A rendezvényen ugyanakkor fellépőként is részt veszek, idén ugyanis újból összeáll az írókból verbuvált OlvÉjsz Band, mely beat-, blues- és rock-klasszikusokat játszik, és melynek énekeseként 23:30-tól igyekszem kihozni a torkomból a maximumot (két hete náthás vagyok, köhögök, szóval sok mézre és pálinkára lesz szükség!). Az eseményről részletesebben ITT és ITT olvashattok, személyes meghívómat pedig alább tekinthetitek meg:

Október 21-én pedig lesz valami, ami nem irodalom ugyan, de annyira szék, hogy nincs is hova tovább fokozni... Egyértelműsítem a katyvaszt: október 21-én szülővárosomban, Dunaszerdahelyen is bemutatják Till Attila legújabb filmjét, a Tiszta szívvelt. Én pedig végre nemcsak láthatom ezt a filmet, amit egész évben meg akartam nézni, de az a megtiszteltetés is engem ért, hogy a vetítés után én lehetek az egyik főszereplő, Fenyvesi Zoltán beszélgetőpartnere. Ha azt mondanám, nem izgulok... nos, akkor nem mondanék igazat. Ugyanakkor már eszméletlenül várom ezt az estét! Gyertek el tehát október 21-én, 18:30-ra a dunaszerdahelyi VMK mozitermébe, legyünk sokan az első kerekesszékes akciófilm felvidéki bemutatóján! (Meghívó ITT!)

00-4.png

A Székirodalmi hírkerék legközelebb 2016 novemberében jelentkezik.

Aki szeretne feliratkozni, csak küldjön egy e-mailt a br.szabolcs@gmail.com címre, a tárgy mezőbe pedig írja be azt, hogy "Hírkerék feliratkozás". A feliratkozók ezután minden hónapban e-mailben is megkapják a Székirodalmi hírkerék aktuális összeállítását, címüket pedig természetesen nem szolgáltatom ki harmadik félnek.

Szólj hozzá

olvasás mozi rock beszélgetés csillagok kapu vetítés band szívvel éjszakája nobis Attila Budapest Eger Zoltán Tiszta Bíró Szabolcs Dunaszerdahely Elveszett Hátsó Non Domine Anjouk OlvÉjsz Till Fenyvesi