2016. jún 08.

Székirodalmi hírkerék – 2016. június

írta: Bíró Szabolcs – székirodalom
Székirodalmi hírkerék – 2016. június

Mielőtt rátérnénk a nyár eleji újdonságokra, pörgessük végig, mi minden történt az elmúlt hónapban: májusban, illetve június első hetében!

Május 15-én került fel a YouTube-ra az a párperces portréfilm, amit a dunaszerdahelyi.sk stábja készített velem. A megújult (és folyamatosan újuló, frissülő) városi médiaközpont új sorozata Dunaszerdahely ismert arcait mutatja be egy-egy rövid portréfilmen keresztül, és külön megtiszteltetés, hogy még csak nem is voltam sokadik a sorban: harmadikként kerültem bemutatásra. A kisfilm alább megtekinthető:

Május 20-án Somorján folytatódott a 2016-os székirodalmi könyvturné. A somorjai Mozi klubban nemcsak egy kellemes estét tölthettem el, de interjút is készíthettem a Mozi egyik megálmodójával és üzemeltetőjével, Végh-Koncz Csillával.

Május 27-28-án került sor az idei első székirodalmi hosszú hétvégére. Pénteken Kecskemétre érkeztem a székirodalom crew két tagjával, Gerő Péterrel és Németh Péterrel, hogy a helyi Líra Könyvesboltban dedikáljam a regényeimet. Persze nem maradhatott ki a városnézés és egy kellemes ebéd sem, és itt is bőven volt alkalom interjúkészítésre: Bán Mór és Horvát Gábor írókkal, illetve egy fiatal grafikussal, Korsós Szabinával beszélgethettem.

Másnap Szolnokra látogattunk, ahol az Aba-Novák Agóra Kulturális Központban mutathattam be az Anjoukat, és ahol egy nagyon jó estét töltöttünk el a Zolnok Lovagrend néhány tagjával. Kicsit fáradtak és nyúzottak voltunk aznap, így az eddigi legdilisebb vlog-epizód készült arról a napról, de a sok hülyeség mellé azért befért néhány igencsak okos gondolat is – ezeket a Zolnok Lovagrend vezetője, Szolnoki István osztotta meg velünk.

Két nap csúszással, június 2-án szállította le a nyomda az Anjouk III. részét, Az utolsó tartományúrig c. regényemet, de nem érheti szó a ház elejét, miután én nem két napot, hanem két hónapot késtem a kézirat leadásával. Alaposan megizzasztott ez a regény, de semmiképp sem akartam fércművet adni a kezetekbe, sőt: a célom mindvégig az volt, hogy az Anjouk eddigi legjobb részét írjam meg. Az, hogy én végül úgy láttam, ez sikerült is, még nem jelent semmit. Az már annál inkább, hogy a szerkesztőm szerint is ez lett a sorozat eddigi legjobb könyve, és elmondása szerint sírt, amikor a végére ért. Mit is mondhatnék? Az ilyen reakciókért dolgozunk. :) A puding igazi próbája azonban még hátravan: most jöttök Ti, Olvasók, hogy elmondjátok, tényleg jó lett-e a végeredmény. Mit ne mondjak, viszketek az izgalomtól, olyan kíváncsian várom a véleményeteket! A regény elvileg már országszerte kapható, de ha biztosra akartok menni, akkor a 87. Ünnepi Könyvhéten vegyétek meg a kiadótól (a 4-es számú pavilonnál), vagy rendeljétek meg a Lírától, IDE KATTINTVA.

A regényhez már kvíz is készült, ezt a játékot, illetve a hozzá tartozó tudnivalókat ITT találjátok.

anjouk_iii_3d_1.jpg

És hogy mi várható az elkövetkező hónapban?

Június 9-én Budapesten, a 87. Ünnepi Könyvhéten dedikálom az új regényt, és persze minden más könyvemet, amit csak odahoztok nekem. Az Athenaeum és a General Press Kiadó közös, 4-es számú pavilonjánál leszek megtalálható, 17:00-tól, teljes Szent György-lovagi öltözetben.

Június 11-én pedig Bonyhádon, a XVI. Völgységi Könyvfesztiválon tartok könyvbemutatót Tóth Bence moderálásával, 14:00 órai kezdettel. Az előadás címe Egy középkori lovag bosszútrilógiája, amiből már sejthető, hogy nem csupán az új regényt, hanem az Anjouk eddigi mindhárom kötetét bemutatjuk majd. A Völgységi Könyvfesztiválon egyébként mindhárom nap, azaz péntektől vasárnapig megtalálható leszek, hiszen a székirodalom crew tagjaival együtt visszük majd a Historium PT és az Athenaeum Kiadó dupla könyves standját, több mint 50 könyvvel a kínálatunkban.

 A következő Székirodalmi hírkerék 2016 júniusának első napjaiban várható!

Szólj hozzá

előadás bemutató portré utolsó riport könyvbemutató dedikálás székirodalom György Budapest Szent Az Szolnok Kecskemét Mozi Bonyhád Somorja Ünnepi Könyvfesztivál Lovagrend Könyvhét Völgységi tartományúrig székirodalmi hírkerék