2013. júl 02.

Sárkányos Mézsör 0.1 - ízpróba

írta: Bíró Szabolcs – székirodalom
Sárkányos Mézsör 0.1 - ízpróba

Van abban valami felemelő érzés, amikor az ember a saját sörét issza. Íme hát, megkóstoltam az 51 napja főzött, és azóta érlelt mézsörömet, ami egyesek szerint inkább mézbor, de ez a vita időtlen idők óta zajlik a két tábor között, és soha nem születik egyezség. Tény, hogy kinézetre nem sör, nincs akkora habja, van viszont benne szén-dioxid, ami meg (normális esetben) a borból hiányzik.

A Sárkányos Mézsör 0.1-es változata kissé túl élesztős lett (legközelebb kevesebb is bőven elég lesz bele), és hiányzik belőle a fahéj, a gyömbér és még több gyümölcs íze, ezeket legközelebb pótolni fogom. Az ízén tehát van még mit javítani, az ereje viszont megvan, a kész ital nagyon üt! Egy kétdecis pohárral ittam belőle ebéd után (tehát még csak nem is éhgyomorra), és úgy fejbe kólintott, mintha egy átlagos sörből ittam volna közel egy litert. Nem véletlenül, hiszen nem 1:10 arányban kevertem a vízhez a mézet, kicsit erősebbet kotyvasztottam.

Végkövetkeztetés:
A Sárkányos Mézsör 0.1-es verziója berúgásra tökéletesen alkalmas (szóval csak óvatosan!), meleg nyári napokon limonádé módjára szürcsölni viszont még nem eléggé ízletes. Holnap kezdem főzni a következő adagot, okulva az eddigiekből..

A 0.1-es változat receptje itt található:
http://biroszabolcs.blog.hu/2013/05/13/mezsor_258

Mézsör 0.1-es verzió.JPG

Szólj hozzá

kóstoló viking középkor recept mézsör mézbor