2016. nov 15.

Székirodalmi hírkerék – 2016. november

írta: Bíró Szabolcs – székirodalom
Székirodalmi hírkerék – 2016. november

Ismét eltelt egy hónap, és itt is van az év utolsó előtti székirodalmi hírcsokra. Nézzük is, mi minden történt az elmúlt hónapban!

Október 8-án én is részt vettem Budapesten Az Olvasás Éjszakáján, ahol ismét összeállt az írókból verbuvált OlvÉjsz Band, és adott egy jó hangulatú koncertet. Az esten összefutottam az ekultura.hu alapítójával, Galgóczi Tamással is, aki rendkívül jó kérdéseket szegezett nekem, ebből pedig készült egy jó kis videointerjú. Az alábbiakban mind az interjú, mind pedig a koncert felvétele megtekinthető:

Október folyamán előszerkesztettem Benyák Zoltán új regényét, melynek munkálatait már szeptemberben elkezdtem. Az író engedélye nélkül semmit sem szeretnék elárulni a cselekményből, így csak annyit mondok, hogy a regény zseniális lesz, és akár Az ember tragédiája 21. századi változataként is tekinthetünk rá. A könyv 2017 tavaszán jelenik meg az Athenaeum Kiadó gondozásában, és azt is megsúgom, hogy 2017-ben közös jubileumi könyvturnéra indulunk Benyák Zolival. Alig várom, biztos, hogy jó lesz!

anton_pal_7.jpg

November 4-én megjelent a Non nobis Domine javított, bővített, átdolgozott, egykötetes kiadása az Athenaeum Kiadó gondozásában – kerek 800 oldalon, keménytáblás borítóval, plusz dombornyomásos védőborítóval. A címlapon Werner Burgstaller fotója látható egy templomos lovagról, akit megpillantva én azonnal Bátor Vilmosra asszociáltam, ezért is választottam ezt a képet (örök hála a kiadónak, amiért megszerezte a felhasználási jogait!). Ha jobban megnézitek, a templomos lovag egy ugyanolyan kardot tart a kezében, mint amilyen a Bátorok ősi kardja is, csak ezen épp nincsenek rajta azok a bizonyos gravírozások, díszítések, sem pedig a "Salva Me Ex Ore Leonis" felirat. A könyv természetesen országszerte kapható, ha pedig a Líra webshopjából rendelitek, akkor 20%-os kedvezménnyel tudjátok megszerezni.

non_nobis_reklam_02.jpg

November 14-én új székirodalmi vlog-epizód került fel a csatornára! Negyed év is eltelt azóta, hogy a tavaszi–nyári könyvturné utolsó, mezőtúri videóját közzétettem, azóta pedig nem igazán forgattam semmit. Most azonban egy igazi retro anyag került feldolgozásra: egy 2009-es prágai kocsmatúra, aminek a nyersanyaga hét éve "porosodott" egy fiók mélyén, ám most fogtam, és jól megvágtam. Erről bővebben ITT lehet olvasni, a kisfilmet viszont akár rögtön itt, alább is megnézhetitek.

És hogy mi várható a közeljövőben?

December 2-án végre bemutatjuk az Akadályzabálók című székirodalmi road movie-t! Az idei könyvturnéról forgatott 65 perces, amatőr útifilmet Budapesten, a Nem Adom Fel kávézó erre kialakított termében fogjuk vetíteni 18 órától, majd pedig az Athenaeum Kiadó vezetőjével, Szabó Tibor Benjáminnal beszélgetünk egyet a filmről is, és természetesen a frissen (újra) megjelent Non nobis Domine érdekességeiről is. (A könyvet egyébként meg is vásárolhatjátok a helyszínen, ahol szívesen dedikálom is nektek.) Belépő nem lesz, a jó hangulat garantált, gyertek hát el sokan!

domine_620x300.jpg

A Székirodalmi hírkerék legközelebb 2016 decemberében jelentkezik.

Aki szeretne feliratkozni, csak küldjön egy e-mailt a br.szabolcs@gmail.com címre, a tárgy mezőbe pedig írja be azt, hogy "Hírkerék feliratkozás". A feliratkozók ezután minden hónapban e-mailben is megkapják a Székirodalmi hírkerék aktuális összeállítását, címüket pedig természetesen nem szolgáltatom ki harmadik félnek.

Szólj hozzá

interjú film olvasás sör regény történelem bemutató movie road történelmi úti band kocsmatúra prágai ekultúra éjszakája útifilm nobis székirodalom ekultura Budapest Az Zoltán Prága Éjszakája Bíró Szabolcs Olvasás könyvturné ekultura.hu Non Benyák Domine OlvÉjsz székirodalmi olvéjsz Akadályzabálók