2018. okt 14.

Székirodalmi hírkerék – 2018/III. (ősz)

írta: Bíró Szabolcs – székirodalom
Székirodalmi hírkerék – 2018/III. (ősz)

Elmúlt a nyár, javában benne járunk az őszben, még ha az idő eddig leginkább tavaszi volt is. Bárhogy számolom, legfőbb ideje volt összeállítanom az évenkénti négyből az idei harmadik Székirodalmi hírkereket. Lássuk hát, mi történt eddig, és ami legalább ugyanennyire lényeges: mi történik majd ezután!

63_bos.jpg

Nyáron, az Ötvenezer lándzsa megjelenése után nem sokat dolgoztam. A 2017-es, egész éves őrült tempó után döntöttem el, hogy 2018-tól megpróbálok kicsit másképpen dolgozni: ugyanolyan hatásfokkal, ugyanakkora vehemenciával, de több ésszel. Ahhoz ugyanis, hogy hosszú távon is bírjam mindazt, amit a székirodalom motorjaként bírnom kell, és ne égjek ki idő előtt (vagy lehetőleg soha), időnként muszáj beiktatnom kisebb-nagyobb pihenőket. Idén az volt a cél, hogy az új könyvem éppen az Ünnepi Könyvhétre készüljön el, és így a nyári szünetet ugyanúgy pihenéssel tudjam eltölteni, mint egykor diákként. Mindez sikerült, így az Ötvenezer lándzsa megjelenése, illetve a tavaszi-nyári székirodalmi könyvturné után félretettem a billentyűzetet. Hogy mit csináltam a szokásos pörgés helyett? Amit bárki más: játszottam a fiammal, élveztem a napsütést, szinte állandóan olvastam, fürödtem, nyaraltam. Néhány könyvajánlón kívül pedig egy sort sem írtam. Időnként ugyan elkezdett zavarni, hogy nem dolgozom, de emlékeztettem magam az elhatározásomra: szeptemberig semmi munka! Ez a fajta "terápia" pedig jobban bevált, mint gondoltam: amikor felébredtem az első szeptemberi munkanapomon, valamiféle zsigerig ható pezsgés lett úrrá rajtam. Három nap alatt szerveztem le az őszi gördülés dátumait, elkezdtem szervezni a 2019-es tavaszi-nyári turnét, Benyák Zolival elkezdtük járni a Csallóköz településeit, majd újult erővel kezdtem el írni az Anjouk VI. részét, a Királyok énekét.

Egyébként éppen a nyár kellős közepén töltöttem be a 30. életévemet, mely alkalomból interjút készített velem a PolgárPortál, a baráti körömtől pedig egy vadonatúj GoPro kamerát kaptam ajándékba. Ennek a csúcskategóriás kis eszköznek köszönhetően a szintén szeptemberben újraindult Székirodalom vlog minősége is sokat javult, leginkább a beépített képstabilizátornak, a teltebb színeknek és a jobb hangzásnak köszönhetően. Minderről a saját szemetekkel is meggyőződhettek, ha megnézitek az első három turnéállomásunkról szóló két videót.

Jelenleg leginkább három dologgal vagyok elfoglalva: az új regény írásával, az őszi miniturné teljesítésével és a 2019-es dátumok, helyszínek egyeztetésével. Októberben már nem megyünk sehová, de novemberben és decemberben is lesz még akciónk, ahol találkozhattok velünk:

GYŐR
XVIII. Győri Könyvszalon
2018. november 16. (péntek), 14.00
Győri Nemzeti Színház
Az eseményről bővebben ITT

FELSŐVÁMOS
2018. november 30. (péntek), 17.00
Felsővámosi kultúrház
Az eseményről bővebben ITT

DUNASZERDAHELY
Karácsonyi mini könyvfesztivál
2018. december 1. (szombat), 14.00 - 20.00
Az eseményről bővebben ITT

karacsonyi_konyvfesztival_fb_fejlec.jpg

Karácsonyig lesz még néhány izgalmas könyvmegjelenés is. Novemberben érkezik az Elveszett csillagok régóta várt keményfedeles kiadása, nagyjából egyszerre a regény e-könyv változatával (ezzel kapcsolatban érdemes aktívan követni a székirodalmi Facebook-oldalt).

Az Athenaeum Kiadó pedig egy rendkívül különleges könyvvel érkezik: egy képes kalendáriummal, rendkívül patinás külcsínnel és tartalmas belbeccsel. Ebben a kötetben olvashatjátok majd az 1347 című kisprózámat, olyan alkotók művei mellett, mint Matthew Daintrey-Hall, Görög Ibolya, Háy János, Horváth Gergely, Jászberényi Sándor, Kalapos Éva Veronika, Karafiáth Orsolya, Lakatos Levente, Nyáry Krisztián és Szurovecz Kitti. A bevezető olvasmányt Vámos Miklós írta. Az Athenaeum nagy képes kalendáriumáról ITT olvashattok bővebben, a kiadványt pedig ITT rendelhetitek elő 20%-os kedvezménnyel.

42225079_10214534210047580_3861581864355495936_n.jpg

Aki szeretne feliratkozni a Székirodalmi hírkerékre,
csak küldjön egy e-mailt a br.szabolcs@gmail.com címre,
a tárgy mezőbe pedig írja be azt, hogy "Hírkerék feliratkozás".

Szólj hozzá

hírek könyv magyar előadás vlog fesztivál ősz villa próza csillagok dedikálás videoblog turné hírcsokor könyvfesztivál 2018 székirodalom Budapest Zoltán Győr Bíró Szabolcs Karácsonyi Dunaszerdahely Elveszett könyvturné Athenaeum Benyák Vermes Vermes-villa Anjouk székirodalmi hírkerék Felsővámos