2016. máj 10.

Székirodalmi hírkerék – 2016. május

írta: Bíró Szabolcs – székirodalom
Székirodalmi hírkerék – 2016. május

A tavasz az újjászületés, a megújulás évszaka, de nem csupán a természet, hanem a könyvpiac, így pedig a székirodalom számára is. Márciusban ugyan még javában írtam az Anjouk harmadik részét, az orromat is alig dugtam ki, de már minden készen állt arra, hogy beinduljon az idei pezsgés. Áprilisban aztán barátaimmal és segítőimmel, azaz a székirodalom crew tagjaival együtt nekiindultunk a világnak. Lássuk, mi minden történt áprilisban, és mi vár még ránk májusban!

nevtelen-2.jpg

Április 9-én elindult az idei székirodalmi könyvturné. Az első rendezvényre a felvidéki Kisudvarnokban, Szlovákia legszebb falujának gyönyörűen felújított kultúrházában került sor. A Németh Péter moderálásával lezajlott sikeres könyvbemutató nagyon kellemes élmény volt, az erről készült videoblog-epizódot IDE KATTINTVA lehet megtekinteni.

A könyvturné április 22-én folytatódott, ezen a napon a 23. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválra látogattunk el, a Pléh Csárdának köszönhetően pedig egy különleges gasztronómiai élménnyel is gazdagodtunk. A Kner Imre teremben szerkesztőm, Peiker Évi moderálásával zajlott a Lovagként élni – a középkorban és ma című előadásom, ezután egy órán át dedikáltam az Athenaeum Kiadó standjánál. Nagyszerű nap volt, de mivel idén is csak pár szakmabelivel tudtam szót váltani, elhatároztam, hogy jövőre legalább két napra megyek ki. Félő, hogy még így sem lesz lehetőségem mindenkivel egy jót beszélgetni, de a statisztikán csak javíthat az a kétnapos jelenlét. Az idei élményeket a Székirodalom vlog Könyvfesztivál, rakendról! című epizódjában foglaltam össze, melynek segédoperatőre Mestellér János barátom volt, és amit IDE KATTINTVA tudtok megtekinteni.

Rögtön másnap, április 23-án Visegrádon ébredtünk, ahol engem és még néhány szerencsés várományost az Anjou Károly király által 1326-ban, azaz immár 690 évvel ezelőtt alapított Szent György Lovagrend tagjává avattak. Úgy érzem, ez a kitüntetés korántsem egyedül az én érdemem: része volt benne a mindenkori székirodalom crew-nak és a Kedves Olvasóknak is, akik nélkül ma nem tartanék itt. Köszönöm hát mindenkinek! Természetesen erről a különleges napról is készült egy székirodalmi vlog-epizód, a Szent György testvérei, melynek megtekintése IDE KATTINTVA lehetséges.

Április 30-án zártam le az Anjouk III. részének kéziratát, melyet aznap este már a szerkesztői jegyzetek alapján kijavítva, utószóval és függelékkel ellátva el is küldtem az Athenaeum Kiadónak. Az utolsó tartományúrig címet viselő regény várhatóan május 31-én jelenik meg.

Most pedig lássuk a májusi terveket!

Csaknem egy hónap pihenő után, május 20-án Somorján folytatódik a székirodalmi könyvturné. A könyvbemutatót a Mozi elnevezésű kulturális rendezvényhelyszínen tartjuk majd, 18 órai kezdettel. A moderátor ezúttal Póda Erzsébet író, újságíró lesz.

Május 27-én Kecskemétre érkezik a turné, a Líra könyesboltban 16:30-tól dedikálom a könyveimet.

Május 28-án Szolnokon folytatjuk a székirodalmi hosszú hétvégét, ahol a Zolnok Lovagrend szervezésében, az Aba-Novák Agóra Kulturális Központban tartok könyvbemutatót, szintén 16:30-as kezdéssel. Moderátorom a székirodalom crew immár oszlopos tagja, Németh Péter lesz.

Május 31-én pedig trilógiává bővül az Anjouk! Amint arról már a fentiekben is beszámoltam, várhatóan ekkor érkezik meg a nyomdából Az utolsó tartományúrig című regényem, ami ezután remélhetőleg napokon belül kapható lesz az ország összes nagyobb könyvesboltjában. Én már nagyon izgatottan várom, és persze nemcsak a megjelenést, hanem az olvasói visszajelzéseket is.

ma_meg_a_kutyak_es_vert_isznak.jpg

A következő Székirodalmi hírkerék 2016 júniusának első napjaiban várható!

Szólj hozzá

regény történelem és vér utolsó középkor középkori lovag próza író történelmi dél ütés turné lovaggá székirodalom lovagi György Budapest Szent Az Szolnok Kecskemét Visegrád Liliom Bíró Szabolcs Somorja könyvturné Lovagrend Lángmarta Kisudvarnok tartományúrig székirodalmi