2022. aug 13.

Székirodalom vlog #61: Balatoni nyár 2022

írta: Bíró Szabolcs – székirodalom
Székirodalom vlog #61: Balatoni nyár 2022

Eltöltöttünk egy hosszú hétvégét a Balaton északnyugati sarkában.

Régi vágyam teljesült azzal, hogy egy közvetlen balatonparti településre, Balatongyörökre utazhattam közönségtalálkozót tartani, és ha már ilyen jól alakultak a dolgok, szerveztem köré egy ötnapos családi kirándulást is: Hévízen foglaltam szállást, ahol aztán egy egész napot eltöltöttünk a tófurdőben; Keszthelyen megnéztük a Festetics-kastélyt, a tóparti sétányt, aztán egy egész napra ellátogattunk a strandra is; végül bezártuk a kört, az utolsó napot a balatongyöröki strandon töltöttük. Mivel az élővízbe nem tudok bemenni, nekem ilyenkor igazából az jelenti a nyaralást, hogy kicsit offline üzemmódba kapcsolok, sokat olvasok, friss levegőt szívok, folyamatosan beszélgetünk, kicsit eltávolodva a mindennapi mókuskeréktől. Szóval én abszolút takaréklángra kapcsoltam magam. Ellenben a fiaimnak egy tömény élménycunamit szerettem volna biztosítani – az pedig, úgy érzem, sikerült is: homokozás a Balaton partjain, fürdőzés három strandon is, vízibicikli, óriás csúszda, városnéző óriáskerék, rohangálás a padlószökőkútban, lovaskocsizás a Festetics-kastély parkjában, mindezt finom ételekkel kísérve, esténként egy nagyon kellemes szálláson zárva minden egyes napot. Ez volt számunkra a Balatoni nyár. :)

Na és hogy milyen volt a közönségtalálkozó? Remek! Tartottam tőle, hogy a nyár kellős közepén, egy fürdőhelyen senki sem lesz kíváncsi arra, miket beszélek a könyveimről, de szerencsére nem így lett: nagyjából két tucat ember gyűlt össze a Bertha Bulcsu Közösségi Ház és Könyvtár előadótermében, ahol végül a két órát is jócskán meghaladta a kiváló hangulatú beszélgetés. Ezúton is köszönöm a meghívást és a nagyszerű moderálást Rógán Edinának, aki optimista módon legalább háromszor annyi kérdést írt össze, mint amennyire én két óra alatt képes voltam "röviden" válaszolni! Illetve köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette az esemény létrejöttét – a drága közönségnek pedig a részvételt, az érdeklődést, a sorban állást az est végi dedikálásra! Szebbé tették számomra ezt az amúgy is szép nyaralást.

Szólj hozzá

balatoni nyár kirándulás kastély 2022 székirodalom Balatongyörök Balaton Keszthely Hévíz Bíró Szabolcs Festetics Festetics-kastély